Rok temu produkcyjna wersja Hyundaia ix35 napędzanego przy pomocy wodoru przejechała 700 kilometrów na pełnym baku. Teraz identyczny samochód pokonał 2383 kilometry w ciągu jednego doby, jadąc non-stop. Jedynie przerwy, jakie miały miejsce, służyły uzupełnieniu zbiornika.
W samochodzie znajdowało się dwóch kierowców, którzy zmieniali się co kilka godzin. Nie byli do zawodowi kierowcy testowi. Jeden z nich był naukowcem, a drugi fizykiem. Co ciekawe, średnia prędkość jaką uzyskali wynosiła 100 km/h.
Trasa testowa wynosiła 300 kilometrów, pomiędzy stacją ładowania wodoru należącą do Vatenfall w Hamburgu, a stacją Shell w Berlinie. Tankowanie wodorowego Hyundaia do pełna zajmowało trzy minuty.
Hyundai ix35 napędzany wodorem ma pod maską silnik rozwijający maksymalną moc 136 KM. Jednostka elektryczna jest zasilana przy pomocy 24 kWh litowo-jonowo-polimerowej baterii. Prędkość maksymalna tego modelu to 160 km/h, natomiast zasięg na pełnym baku wynosi 600 km.