Wszystkie generacje BMW Serii 7

BMW Serii 7 jest chlubą dla bawarskiej marki. Od lat to w tym modelu prezentowane są najnowocześniejsze technologie i gadżety. Seria 7 wyznacza standardy luksusu i komfortu z odrobiną sportowej nuty - jak to w BMW. Oto przegląd wszystkich generacji BMW Serii 7.

BMW Serii 7 wszystkie generacje
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 420 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Wszystkie generacje BMW Serii 7

BMW Serii 7 to kawał historii i pionierskich rozwiązań. Pierwsze reflektory ksenonowe w masowych samochodach, pierwszy silnik V12 w BMW, czy pionierska nawigacja satelitarna. Zaczęło się w 1977 roku z nowym nazewnictwem. Po modelu E3 z debiutanckim rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem przyszła pora na nowość. Luksusowe wnętrze, niespotykany do tej pory komfort i sportowe zacięcie - takiego połączenia nie miał wówczas nikt. Kilka dni temu ujrzeliśmy najnowsze, szóste wcielenie Serii 7. Z tej okazji postanowiliśmy przypomnieć wszystkie generacje tego modelu. Zapraszamy do podróży w przeszłość.

BMW Serii 7 wszystkie generacje

BMW 7 E23

To pierwsze BMW z "siódemką" w nazwie. Po zmianie nazewnictwa przyszła też pora na grubsze zmiany. W E23 klienci doświadczyli nowego rodzaju komfortu i nowych technologii. Elektryczne szyby, lusterka, podgrzewane fotele, klimatyzacja to wówczas były rarytasy - wszystko dostępne w Serii 7. Cała paleta silników składała się z sześciocylindrowych, rzędowych jednostek o pojemnościach 2.8, 3.2, 3.4 turbo oraz 3.5. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1978 BMW 7 zajęło 2. pozycję (za Porsche 928). W ciągu 10 lat wyprodukowano 285 029 egzemplarzy BMW E23.

BMW Serii 7 E32

BMW 7 E32

Wraz z drugą generacją Serii 7 pojawiły się kolejne nowości. To auto wyposażono w najnowocześniejsze technologie ówczesnych czasów. Telefon, lodówka, ESP, dwustrefowa klimatyzacja, elektryczne podgrzewane fotele, EDC – system zmiany twardości zawieszenia, czujniki parkowania, podwójne szyby, podgrzewane dysze spryskiwacze - brzmi jak wyposażenie auta z ogłoszenia, ale to wszystko było na wyposażeniu Serii 7. W latach 80. to robiło wrażenie. Przy tej generacji pojawił się także pierwszy w BMW silnik V12. Wersję 750i wyposażono w 5-litrową jednostkę o mocy, początkowo 277 KM, a później 300 KM. Także tutaj pojawiły się pierwsze ksenony w samochodach. Przez 8 lat produkcji z taśm zjechało 311 068 egzemplarzy.

BMW Serii 7 E38

BMW 7 E38

To była pierwsza "siódemka" z mocno przerobionym wyglądem. To właśnie ta generacja uważana jest za najładniejszą. To właśnie taką jeździł James Bond. W generacji E38 pojawiła się pierwsza nawigacja satelitarna. Wówczas był to rarytas. W reflektorach zamontowano system poziomujący i spryskiwacze. Poprawiono także komfort montując pneumatyczne zawieszenie. Po raz pierwszy pojawił się ośmiocylindrowy silnik diesla w oznaczeniu 740d. Auto miało 240 KM i 560 Nm. Silnik V12 z poprzedniej generacji zmodyfikowano i zwiększono moc do 326 KM. BMW jako opcję do "siódemki" oferowało pakiet opancerzenia ze wzmocnioną karoserią i kuloodpornymi szybami. Produkcję zakończono w 2001 roku. Do tego czasu wyprodukowano 340 242 egzemplarzy BMW 7 E38.

BMW 7 E65

Czwarta generacja Serii 7 weszła na rynek w 2001 roku i od razu wywołała lawinę oburzenia. Głównie przez bardzo kontrowersyjny wygląd auta, zaprojektowany przez nowego stylistę Chrisa Bangle'a. Także wewnątrz pojawiły się nietypowe dla bawarskiej marki rozwiązania. Biegi zmieniano teraz przy kierownicy, a na konsoli środkowej zainstalowano trudny w obsłudze system iDrive, obsługujący nawigację, telefon i funkcje multimedialne. Zadebiutował tutaj także system NightVision z kamerą na podczerwień, który ułatwiał jazdę nocą. W kwestii silników pojawiły się aż 3 diesle, nowe silniki R6 oraz V8. Nowością był także topowy motor V12, który teraz miał pojemność 6 litrów i moc 444 KM. W 2005 roku auto odmłodzono, tonując nieco kontrowersyjną stylistykę. Była to ostatnia "siódemka" o oznaczeniu "E". Produkcję zakończono w 2008 roku.

BMW 760iL
BMW 760iL

BMW Serii 7 F01

To pierwsze BMW 7 z nowym oznaczeniem i nowym nadwoziem. Inżynierowie chcieli zerwać z nielubianą stylistką Bangle'a. Nowa "siódemka" miała bardziej obłe kształty i bardziej dynamiczną linię. Wprowadzono kilka zmian mających na celu poprawę komfortu jazdy i prowadzenia. Najistotniejszą modyfikacją była skrętna tylna oś. W zależności od szybkości jazdy, koła skręcały w przeciwnym, lub tym samym kierunku, co przednie. W tej generacji wszystkie silniki były turbodoładowane. Po raz pierwszy pojawiła się odmiana hybrydowa ActiveHybrid7 z 4,4-litrowym silnikiem V8 oraz motorem elektrycznym o mocy 15 kW. Dostępne były także odmiany F02 (przedłużona) i F03 oraz F04 (opancerzone oparte na 750i i 760i). W 2009 roku pojawił się pomysł, aby stworzyć sportową odmianę M7 z 4,4-litrowym silnikiem V8 bi-turbo o mocy 555 KM. Nie doszło jednak do produkcji.

BMW Serii 7 G12

BMW Serii 7 G11/G12

Najnowsza generacja Serii 7 pojawiła się kilka dni temu. Jak to z każdą nową "siódemką" także tutaj inżynierowie zaskoczyli nas nowymi technologiami. Multimedialny kluczyk, który pozwala sterować autem, laserowe reflektory, sterowanie gestem, czy jonizator powietrza z 8 zapachami - to tylko niektóre nowości. Czyste i wydajne silniki, wersja hybrydowa typu plug-in to także nowości Serii 7. Stylistycznie auto wygląda bardzo nowocześnie choć nawiązuje do swojego poprzednika. Na wrażenia z jazdy i porównanie z konkurentami będziemy musieli trochę poczekać.

Zobacz także:
REKLAMA