REKLAMA

Wszystkie generacje Porsche 911 Turbo

Mija 40 lat od wprowadzenia do sprzedaży pierwszego Porsche 911 z dopiskiem Turbo. Z tej okazji zestawiamy wszystkie generacje Porsche 911 Turbo.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche 911 Turbo (930)

Zaczynamy od samochodu, od którego się zaczęło. Zaprezentowano go w 1974 roku, do sprzedaży trafił rok później. Początkowo zasilał go silnik 3.0 turbo o mocy 260 KM, ale po ogromnym sukcesie modelu Turbo, w 1978 roku zamontowano większy, 3,3-litrowy silnik o mocy 300 KM. W 1983 roku Porsche 911 Turbo zostało wzmocnione do 330 KM.

Wszystkie generacje Porsche 911 Turbo

 

 

Porsche 911 Turbo (964)

Od wielu lat generacja 964 uznawana jest za najlepszą. Niewiele zmienione, klasyczne nadwozie, dopracowane detale i mechanika zapracowały sobie na to miano. Ta generacja Porsche 911 pojawiła się w 1989 roku, rok później dołączyło Turbo. Początkowo silnik 3.3 osiągał 320 KM, a podczas modernizacji w 1992 zainstalowano większy silnik o pojemności 3.6 i mocy 360 KM.

Wszystkie generacje Porsche 911 Turbo

 

Porsche 911 Turbo (993)

Kolejne, ostatnie chłodzone powietrzem Porsche 911 pojawiło się w 1993 roku. Turbo dołączyło dwa lata później. Moc Turbo rosła i z silnika 3.6 w 1995 roku wyciśnięto 408 KM i 540 Nm. Później dołączyła odmiana Turbo S o mocy początkowo 420 KM, potem 450 KM, stając się najmocniejszą odmianą "911" w historii.

Wszystkie generacje Porsche 911 Turbo

 

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Turbo (996)

Uznawana za najbardziej kontrowersyjną "911". Dlaczego? Ze względu na stylistykę, budzącą mieszane uczucia i zastosowanie chłodzonego cieczą silnika. Odmiana Turbo pojawiła się w 1999 roku z silnikami o niezmienionych, w stosunku do poprzednich generacji mocach (420 i 450 KM).

Wszystkie generacje Porsche 911 Turbo

 

Porsche 911 Turbo (997)

Nowa, świeża stylistyka, mocniejsze silniki i lepsze prowadzenie. To były cechy charakterystyczne 911 Turbo generacji 997. W silniku zastosowano dwie turbiny o zmiennej geometrii, co było nowością w 911 Turbo. Efektem tego była moc 480 KM w wersji z 2006 roku. Trzy lata później wzmocnioną ją do równych 500 KM, a w 2010 roku pojawiła się odmiana Turbo S z 530-konnym silnikiem pod maską lub tylną klapą, jak kto woli.

 

Porsche 911 Turbo S
Oto najszybsza do setki „911” w dziejach. Czy może istnieć lepsza rekomendacja?

 

Porsche 911 Turbo (991)

Najnowszą generację Porsche 911 zaprezentowano w 2011 roku we Frankfurcie. Wraz z nią zadebiutowały nowe silniki, skrzynie biegów (manualna z 7 przełożeniami, pierwsza taka skrzynia na świecie) i nowa stylistyka, nawiązująca do oryginału. Po dwóch latach zadebiutowały odmiany Turbo (coupe i kabrio). Silnik 3.8 rozwija teraz 520 KM w zwykłej wersji oraz 560 KM w wersji Turbo S.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA