[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Wszystkie generacje Porsche 911 Turbo

Mija 40 lat od wprowadzenia do sprzedaży pierwszego Porsche 911 z dopiskiem Turbo. Z tej okazji zestawiamy wszystkie generacje Porsche 911 Turbo.

Porsche 911 Turbo (930)

Zaczynamy od samochodu, od którego się zaczęło. Zaprezentowano go w 1974 roku, do sprzedaży trafił rok później. Początkowo zasilał go silnik 3.0 turbo o mocy 260 KM, ale po ogromnym sukcesie modelu Turbo, w 1978 roku zamontowano większy, 3,3-litrowy silnik o mocy 300 KM. W 1983 roku Porsche 911 Turbo zostało wzmocnione do 330 KM.

 

 

Porsche 911 Turbo (964)

Od wielu lat generacja 964 uznawana jest za najlepszą. Niewiele zmienione, klasyczne nadwozie, dopracowane detale i mechanika zapracowały sobie na to miano. Ta generacja Porsche 911 pojawiła się w 1989 roku, rok później dołączyło Turbo. Początkowo silnik 3.3 osiągał 320 KM, a podczas modernizacji w 1992 zainstalowano większy silnik o pojemności 3.6 i mocy 360 KM.

 

Porsche 911 Turbo (993)

Kolejne, ostatnie chłodzone powietrzem Porsche 911 pojawiło się w 1993 roku. Turbo dołączyło dwa lata później. Moc Turbo rosła i z silnika 3.6 w 1995 roku wyciśnięto 408 KM i 540 Nm. Później dołączyła odmiana Turbo S o mocy początkowo 420 KM, potem 450 KM, stając się najmocniejszą odmianą "911" w historii.

 

Porsche 911 Turbo (996)

Uznawana za najbardziej kontrowersyjną "911". Dlaczego? Ze względu na stylistykę, budzącą mieszane uczucia i zastosowanie chłodzonego cieczą silnika. Odmiana Turbo pojawiła się w 1999 roku z silnikami o niezmienionych, w stosunku do poprzednich generacji mocach (420 i 450 KM).

 

Porsche 911 Turbo (997)

Nowa, świeża stylistyka, mocniejsze silniki i lepsze prowadzenie. To były cechy charakterystyczne 911 Turbo generacji 997. W silniku zastosowano dwie turbiny o zmiennej geometrii, co było nowością w 911 Turbo. Efektem tego była moc 480 KM w wersji z 2006 roku. Trzy lata później wzmocnioną ją do równych 500 KM, a w 2010 roku pojawiła się odmiana Turbo S z 530-konnym silnikiem pod maską lub tylną klapą, jak kto woli.

 Oto najszybsza do setki „911” w dziejach. Czy może istnieć lepsza rekomendacja?

 

Porsche 911 Turbo (991)

Najnowszą generację Porsche 911 zaprezentowano w 2011 roku we Frankfurcie. Wraz z nią zadebiutowały nowe silniki, skrzynie biegów (manualna z 7 przełożeniami, pierwsza taka skrzynia na świecie) i nowa stylistyka, nawiązująca do oryginału. Po dwóch latach zadebiutowały odmiany Turbo (coupe i kabrio). Silnik 3.8 rozwija teraz 520 KM w zwykłej wersji oraz 560 KM w wersji Turbo S.

 

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 488 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij