W rytmie miasta
Silnie podkreślone poziome, precyzyjne linie, ostre krawędzie, nowe logo oraz wyraźna gra świateł i cieni – to znaki szczególne przedniej części nadwozia odświeżonego Yeti. Nowy model mocno różni się od poprzednika, zachowując jednocześnie jego charakterystyczny wygląd – pionowe powierzchnie, duże okna i oryginalną formę. Styliści Skody na nowo zaprojektowali reflektory, które zyskały na wyrazistości dzięki precyzyjnie odciętym krawędziom, ostremu szlifowi szkła i rezygnacji z zaokrągleń. Reflektory są szersze niż poprzednio. Charakterystycznym elementem zmodyfikowanego Yeti są światła przeciwmgielne – mają zupełnie inny kształt i zostały przeniesione na dolną część zderzaka.
SUV Skody dostępny jest teraz w dwóch wersjach stylistycznych – miejskiej i Outdoor. Zasadniczą różnicę między nimi dostrzec można w dolnej części przodu. W wersji miejskiej zderzak o nowym kształcie cały jest polakierowany w kolorze nadwozia. Środkowy wlot powietrza pod tablicą rejestracyjną ma delikatną strukturę plastra miodu. Z kolei w Yeti Outdoor, które prezentujemy w dalszej części, z prawej i lewej strony wlotu powietrza w zderzaku są czarne wstawki spoilera. Środkowy wlot powietrza ma solidne pionowe listwy i jest otoczony plastikową osłoną w kolorze aluminium.
4 czy 5 miejsc? A może 2 i ogromny bagażnik? Ty decydujesz!
Z tyłu auta, na pokrywie bagażnika, pojawiły się dwa trójkątne przetłoczenia charakterystyczne dla wszystkich nowych modeli Skody i lampy, które opcjonalnie mogą być wykonane w technologii LED. Nowość na liście wyposażenia nowej Skody Yeti stanowią też cztery dodatkowe wzory felg w rozmiarze 16 i 17 cali oraz cztery nowe kolory nadwozia – biały „Moon”, zielony „Jungle”, szary „Metal” i brązowy "Magnetic” (ten ostatni – wyłącznie dla wersji L&K).
Przestronne wnętrze
Skoda Yeti niezmiennie imponuje przestronnym, wypełnionym światłem wnętrzem. Na fotelach o długim siedzisku i dobrym bocznym podparciu siedzi się wygodnie nawet przez wiele godzin. W dostosowaniu pozycji za kierownicą do indywidualnych upodobań pomagają spore zakresy regulacji fotela wzdłuż i na wysokość oraz kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Nawet w najniższym położeniu fotel kierowcy ulokowany jest na tyle wysoko, że wsiadanie i wysiadanie nie sprawia żadnej trudności. Nie brakuje przestrzeni nad głową – zarówno z przodu, jak i na tylnych fotelach.
Oczywiście nie mogło zabraknąć systemu foteli VarioFlex: Yeti ma trzy oddzielne fotele z tyłu, z których każdy można oddzielnie wyjąć lub złożyć. Po wyjęciu środkowego fotela zewnętrzne fotele można przesunąć w poprzek – jest wtedy więcej miejsca na ramiona. Wówczas Yeti błyskawicznie zmienia się w bardzo komfortowy samochód czteromiejscowy. Wszystkie trzy fotele mają ponadto regulowane oparcia, które można złożyć. W ten sposób środkowy fotel jednym ruchem ręki można przekształcić w podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki (opcja), a oparcie fotela pasażera z przodu całkowicie złożyć (również opcja).
Oprócz funkcji Vario Flex, wnętrze ma jeszcze wiele innych przemyślanych rozwiązań. Po raz pierwszy Skoda Yeti ma schowek na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy. Jest to niezwykle praktyczne, ponieważ w razie potrzeby kamizelka jest od razu pod ręką i nie trzeba jej nigdzie szukać. Standardowo, od wersji wyposażenia Ambition, w bagażniku znajduje się wyjmowalna latarka LED, która jest automatycznie ładowana podczas pracy silnika. Nowością są także pojemniki na odpadki w schowkach w drzwiach. Do tego w dużym, klimatyzowanym schowku w podłokietniku w konsoli środkowej (Jumbo Box) jest dużo miejsca na różne przedmioty. Inne schowki umieszczono pośrodku deski rozdzielczej i pod fotelem pasażera (zamykany). Schowek na okulary nad lusterkiem wstecznym jest w zasięgu zarówno ręki kierowcy, jak i pasażera. Kwity parkingowe można umieścić za klipsem na lewym słupku A. Bezpiecznie można przewozić butelki – dwie półlitrowe w konsoli środkowej, po jednej jednolitrowej w schowkach w przednich drzwiach i po jednej półlitrowej w schowkach w tylnych.
Imponujący bagażnik
Bagażnik Yeti wciąż cechuje wyjątkowa funkcjonalność. Dzięki zmiennemu układowi foteli kompaktowy SUV staje się samochodem wszechstronnym. Po wyjęciu tylnych foteli pojemność bagażnika Yeti zwiększa się z 510 do 1760 litrów i pozwala na zabranie ze sobą niemal połowy domu. Pokrywa bagażnika łatwo się unosi na wysokość aż 1,87 metra. Krawędź załadowcza na wysokości zaledwie 712 milimetrów ułatwia załadunek i wyładunek.
Po raz pierwszy w bagażniku Yeti dostępna jest dwustronna mata. Jedna strona jest wykonana z tkaniny o wysokiej jakości, a druga z tworzywa sztucznego odpornego na brud i wodę. Do nowego Yeti można zamówić podwójną podłogę bagażnika. Dzieląc bagażnik na dwie części, tworzy miejsce do przechowywania rzeczy niepotrzebnych na co dzień. Półkę bagażnika można zdjąć. Zachowanie porządku w bagażniku ułatwiają zestaw siatek oraz pojemne schowki za nadkolami, dwa rozkładane haki na torby lub siatki i różne ucha do mocowania bagażu. W wyższych wersjach wyposażenia w utrzymaniu porządku w bagażniku pomaga też zestaw mocujący z czterema przesuwanymi hakami.