REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Wybór samochodu online – o co chodzi?

Przyjazd do salonu, oglądanie samochodu, rozmowa z ekspertem, konfiguracja modelu – wszystkie te czynności są zazwyczaj czasochłonne. Ale są nowe sposoby na wybór nowego samochodu i to bez wychodzenia z domu.

Wirtualny salon
Wirtualny salon

W dobie internetu i wszechobecnego dostępu online wizytę w salonie samochodowym można ograniczyć do podpisania kilku dokumentów i odebrania kluczyków od skonfigurowanego wcześniej samochodu. Wybór modelu, jego konfigurację i dopasowanie do własnego gustu można wykonać przez internet. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z konfiguratora online – chociaż to żadna nowość – który pozwoli na spokojnie i bez pośpiechu, siedząc na kanapie czy w ogrodzie, zapoznać się z dostępnymi opcjami, wersjami wyposażenia itp. Dzięki temu zamówienie żadnej ważnej dla nas funkcji nie wyleci nam z głowy podczas konfigurowania auta w salonie.

Ale to tylko pierwszy i najprostszy ze sposobów na unowocześnienie zakupu samochodu. Coraz częściej pojawiają się różnego rodzaju usługi online, także w markach popularnych. Przyjrzymy się ofercie Skody, która oferuje aplikację korzystającą z rozszerzonej rzeczywistości i wirtualny salonu. Co to takiego?

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Wirtualny salon
Wirtualny salon

Wirtualny salon

Koncepcja wirtualnego salonu marki Skoda po raz pierwszy pojawiła się w Hiszpanii, następnie z sukcesem została wprowadzona w Wielkiej Brytanii i na innych rynkach – od kilku miesięcy ta usługa jest dostępna także w Polsce. Wirtualny salon polega na tym, że aby zapoznać się z samochodami Skody oraz ofertą marki nie trzeba wychodzi z domu, wystarczy laptop, tablet lub smartfon podłączone do internetu. To świetny sposób na zapoznanie się z gamą modelową marki nie tylko dla fanów nowych rozwiązań technicznych, ale także osób mieszkających daleko od najbliższego salonu lub tych, które nie mają czasu, aby pojawić się w salonie osobiście.

Wystarczy wejść na stronę wirtualnego salonu Skody (www.skoda-auto.pl/twoja-skoda/wirtualny-salon), wypełnić formularz i podać swój numer telefonu. Doradca klienta oddzwoni do Ciebie i rozpocznie się „zwiedzanie” salonu. Podczas połączenie indywidualnego telefonicznie rozmawiasz z doradcą i widzisz go na ekranie komputera (on nie widzi Ciebie) – znajduje się on w specjalnej strefie wraz z najnowszymi samochodami marki. Może on opowiedzieć Ci o samochodach i doradzić co wybrać, a także przesłać dodatkowe materiały, jak zdjęcia, wideo lub cenniki, które od razu zobaczysz i będziesz mógł z nim omówić.

REKLAMA

Wirtualny salon
Wirtualny salon

Kolejną opcją jest skorzystanie z czatu wieloosobowego – nawet kilkudziesięcioosobowa grupa widzi doradcę i w czasie rzeczywistym zadaje mu pytania. Doradca widzi je w ciągu kilku sekund i szczegółowo na nie odpowiada. Detal po detalu pokazuje samochód i opowiada o nim tak, aby klienci dowiedzieli się wszystkiego o interesującym ich modelu. Podczas tego czatu w każdej chwili możesz poprosić o rozpoczęcie rozmowy indywidualnej, aby omówić szczegóły. Początkowo oferta wirtualnego salonu będzie zawierała prezentacje dwóch nowych SUV-ów marki – Karoqa i Kodiaqa.

W trakcie takich rozmów klient zapozna się z samochodami i znacząco zbliży do podjęcia decyzji o zakupie, ale także może umówić się na spotkanie w salonie w celu sfinalizowania zakupu, dopasowania szczegółów finansowania lub wykonania jazdy próbnej.

REKLAMA

Wirtualny salon
Wirtualny salon

Aplikacja Skoda AR

Kojarzycie grę Pokemon Go? Zawładnęła ona światem smartfonów kilka lat temu i na ogromną skalę wypromowała aplikacje korzystające z rozszerzonej rzeczywistości. O co w tym chodzi? To programy na smartfona lub tablet, które korzystają z widoku z kamery naszego urządzenia i „nakładają” na rzeczywisty świat wirtualne elementy – dzięki temu można na ekranie widzieć Pokemona biegającego po trawniku sąsiada lub… stojącą przed naszym domem Skodę Karoq!

REKLAMA

Wirtualny salon
Wirtualny salon

Aplikacja nazywa się Skoda AR i można ją pobrać darmowo w sklepach Google i Apple. Za pośrednictwem aplikacji możemy skonfigurować swojego Karoqa – wybrać wersję wyposażenia, kolor lakieru, rodzaj obręczy kół itp. Różnica w porównaniu z innymi konfiguratorami jest taka, że możemy zobaczyć, jak będzie prezentował się ten samochód w prawdziwym miejscu. Wystarczy przykładowo nakierować obiektyw aparatu na wolne miejsce parkingowe, podjazd pod domem, górską drogę itp. żeby zobaczy stojącą w tym miejscy Skodę Karoq.

REKLAMA

Wirtualny salon
Wirtualny salon

Jak przystało na aplikacje tego typu możemy obejść samochód dookoła, bo wraz z przemieszczaniem się smartfona będzie zmieniał się obraz wyświetlany na smartfonie – zmieni się nie tylko tło, ale także położenie auta, więc będzie można zobaczyć pojazd z każdej strony i pod każdym kątem.

REKLAMA

Wirtualny salon
Wirtualny salon

To oczywiście gadżet, ale taki, który w bardzo zaawansowany sposób może nam pomóc wyobrazić sobie jak przed naszym domem będzie prezentowała się Skoda Karoq. Czy kolor lakieru będzie pasował do elewacji? Czy samochód wyróżni się wystarczająco stojąc na parkingu obok auta sąsiada? Czy wybrać futurystyczny czy bardziej spokojny wzór obręczy kół tak, żeby Karoq pasował do naszych preferencji? Wszystko to dostępne jest już po zainstalowaniu aplikacji. Takie czasy!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA