Producent błyskawicznie zareagował na wyniki testów FDM. W niedługim czasie tysiące właścicieli Volvo na całym świecie otrzymają wezwanie do serwisów w celu weryfikacji problemu.
Defekt został odkryty podczas testów systemów autonomicznej jazdy. Volvo XC60 notorycznie nie reagowało na ustawioną na torze przeszkodę i nie uruchamiało sytemu automatycznego hamowania. Po tym jak Volvo zostało poinformowane o wynikach testu, niezwłocznie wysłało ekspertów do Dani w celu rozpoczęcia dochodzenia. Wadliwy egzemplarz został zabrany do centrum testowego w Göteborgu i tam ujawniono, że wada dotyczy wszystkich samochodów Volvo produkowanych od 21 stycznia 2019 roku do dziś. Volvo zapewnia, że błąd związany jest z oprogramowaniem, dlatego zaprasza właścicieli wszystkich zainfekowanych samochodów do serwisu w celu uaktualnienia systemu. Jak się okazało usterka jest powodowana przez czujnik temperatury ulokowany przy kamerze na przedniej szybie. Właściciele Volvo oczywiście mogą skontaktować z lokalnym dealerem w celu umówienia wizyty.
Prawidłowe działanie systemu automatycznego hamowania
Wadliwe działanie systemu automatycznego hamowania
Komentarze