REKLAMA

Wyścigowy VW Scirocco GT24 na gaz

Volkswagen Scirocco GT24
Volkswagen Scirocco GT24 2008
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Po historycznym, podwójnym zwycięstwie w Rajdzie Dakar w styczniu, w którym Volkswagen jako pierwszy wygrał rajd samochodami z silnikami wysokoprężnymi, teraz stawia czoła kolejnemu technicznemu wyzwaniu - całodobowemu wyścigowi na najtrudniejszym torze świata.

Oba Scirocco GT24 CNG z dwulitrowymi silnikami z turbodoładowaniem osiągają moc prawie 300 koni mechanicznych. Oprócz tego, zespół fabryczny wystawi do tego klasycznego wyścigu długodystansowego trzy Scirocco GT24 z dwulitrowymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W ubiegłym roku, jeszcze przed wprowadzeniem nowego Scirocco na rynek, Volkswagen odniósł w tym wyścigu podwójne zwycięstwo w klasie silników dwulitrowych turbo.

REKLAMA

W centrum uwagi inżynierów znalazło się przede wszystkim przygotowanie mieszanki przez silnik wyposażony w turbodoładowanie spalin oraz osiągnięcie równowagi między maksymalną temperaturą spalin a potencjałem turbosprężarki w celu uzyskania optymalnych możliwości jezdnych i mocy.

Rezultat to prawie 300 koni mechanicznych mocy i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, przekazywany wyłącznie na przednie koła przez obsługiwaną przełącznikami przy kierownicy sześciobiegową przekładnię DSG.

Nowa generacja silników turbo zasilanych gazem ziemnym wykorzystuje wysoką,  wynoszącą około 130 liczbę oktanową, odporność gazu jako paliwa na spalanie stukowe. Dzięki niej samochody zasilane gazem uzyskują dynamikę jazdy, jakiej nie może zapewnić żaden alternatywny napęd.

Ponadto, gaz ziemny jest wyjątkowo przyjazny dla środowiska a jednocześnie tani. Samochody na ten rodzaj paliwa redukują emisję CO2 średnio o 25 procent w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym. Podczas spalania powstaje tylko minimalna ilość cząsteczek sadzy lub drobnego pyłu.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA