109 000 sprzedanych w listopadzie samochodów Skody to nieznaczny spadek w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku, kiedy to wynik sprzedaży za listopad 2018 wyniósł 110 100 pojazdów.
Powodem tego stanu rzeczy jest wciąż niekorzystna sytuacja na ciągle rozwijającym się chińskim rynku motoryzacyjnym. W Rosji Skoda zanotowała za to wzrost dostaw aż o 10,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego, z wynikiem 9 100 pojazdów. W listopadzie 2018 r. było to 8 200 pojazdów.
Również na rodzimym rynku marki, w Czechach, liczba dostaw samochodów Skoda wzrosła o 5,7 proc. do 8 100 pojazdów, podczas gdy rok wcześniej było to 7 700 pojazdów. Niezmiennie wysoki pozostaje popyt na modele z segmentu SUV - Kodiaq, Karoq oraz Kamiq. Absolutnym liderem sprzedaży pozostaje natomiast Skoda Octavia.
- Globalne wyniki sprzedaży pokazują, że jesteśmy nieco powyżej średniej. Wyjątkiem są Chiny, gdzie od dłuższego czasu utrzymuje się tendencja spadkowa. Kluczem do naszego sukcesu były zrealizowane w tym roku kampanie produktowe. Udane modele z segmentu SUV, kompaktowa Scala, pierwsze dwa modele iV – Superb iV i CITIGOe iV oraz nowa bestsellerowa Octavia, to przykłady wyjątkowych samochodów, które codziennie inspirują naszych klientów – podkreśla Alain Favey, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
Zobacz także: nowy Volkswagen Golf - wszystko, co musisz o nim wiedzieć
Komentarze