W tej trudnej sytuacji wyznaczono nowe priorytety: dla Volkswagena zdrowie pracowników jest ważniejsze niż szybkość produkcji. Bardziej niż wysokość dziennej produkcji liczy się fakt, że proces transformacji w kierunku pojazdów elektrycznych znowu nabiera rozpędu, a w ramach tego procesu ID.3 jest jednym z najważniejszych modeli. W pierwszym etapie, przy zmniejszonym tempie pracy, w Zwickau będzie powstawać dziennie 50 egzemplarzy ID.3 – to jedna trzecia produkcji z okresu przed wybuchem pandemii koronawirusa. Zakład w Zwickau to pierwsza fabryka Volkswagena w Niemczech, która ostrożnie wznowiła produkcję po jej przerwaniu w połowie marca. Działalność podjęły też niektóre działy w zakładach wytwarzających komponenty samochodowe, oczywiście przy zachowaniu niezbędnych środków ochrony pracowników, a w prawie wszystkich fabrykach Volkswagena w Chinach rozpoczęto normalną pracę. VW podkreśla, że podczas ponownego uruchamiania produkcji priorytetem są bezpieczeństwo i zdrowie pracowników, nawet jeśli powstanie mniej samochodów.

Komentarze