Oprócz litery R, wszystkie te modele łączy jeszcze jedno. A mianowicie zastosowanie tej samej turbodoładowanej jednostki napędowej o pojemności 2 litrów, mocy 265 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm.
O ile w przypadku Golfa, niutonometry płynące z silnika przenoszone są na cztery koła, o tyle Cupra R i Scirocco posiadają napęd tylko na przednią oś, ale dla zapewnienia odpowiedniej przyczepności wyposażono je w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.
Osiągi? Do 100 km/h najlepiej przyspiesza Seat ze swoim czasem 6,2 sekundy. Oba VW tę samą prędkość osiągają w czasie 6,5 sekundy ze skrzynią mechaniczną i o 0,1 sekundy lepiej z siedmiostopniową skrzynią DSG.
Oczywiście wszystkie auta mają zmodyfikowane wygląd, wnętrza, a także układy jezdne i hamulcowe. Który jeździ najlepiej - wyjdzie z testów. A który najbardziej się podoba - to kwestia gustu. Wybór wcale lekki nie jest!