REKLAMA

Zakład Volkswagena w Emden wkracza w erę elektromobilności

Volkswagen konsekwentnie dostosowuje swoje fabryki do produkcji samochodów elektrycznych. Teraz przyszła kolej na zakłady w Emden, w których przebudowę koncern zainwestuje w sumie miliard euro. Pierwsze auta elektryczne zaczną z nich wyjeżdżać w 2022 roku.

Najpierw ID.4, potem inne modele

Fabryka w Emden to pierwszy zakład w Dolnej Saksonii, który będzie produkował samochody elektryczne na wielką skalę. Od 2022 roku z jej taśm będzie zjeżdżać SUV ID.4, a później również inne modele zasilane energią elektryczną. Produkcja Passatów limuzyny i kombi, Arteona oraz jego nowej odmiany – Arteona Shooting Brake – będzie tu trwała jeszcze przez wiele lat podczas fazy przejściowej. Po zakończeniu ostatniego etapu przebudowy zdolności produkcyjne fabryki wyniosą do 300 000 elektrycznych aut rocznie.

REKLAMA

Przebudowa zakończy się latem 2021 r.

Najważniejszym elementem przebudowy zakładu jest wzniesienie nowej hali montażowej o powierzchni prawie 50 tys. m2. O 23 tys. m2 zostaną także powiększone hale pras i montażu karoserii, zmodernizowana zostanie lakiernia, powstanie też nowa specjalna hala o powierzchni 6000 m2, w której będzie się lakierować na czarno dachy samochodów – dwubarwne nadwozie to jeden ze znaków rozpoznawczych modeli z rodziny ID. Planuje się również budowę nowego dużego magazynu oraz mniejszego, zautomatyzowanego magazynu mniejszych komponentów. Wszystkie prace mają się zakończyć latem 2021 roku. „Przebudowujemy tę fabrykę, nie przerywając produkcji” – mówi kierownik zakładu Uwe Schwartz. „Jesteśmy dumni, że staliśmy się pierwszym zakładem w Dolnej Saksonii, w którym będą wytwarzane zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne. To duże wyzwanie również dla załogi”. Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki w Emden, Manfred Wulff, dodaje: „Plan przemyślany zarówno pod względem finansowym, jak i personalnym daje nam możliwość zaoferowania klientom z całego świata aut elektrycznych z Emden i dzięki temu pozwala odegrać ważną rolę – to dla nas jednocześnie zaszczyt i zobowiązanie”.

 

 

60 tys. dni szkoleniowych dla pracowników

Pracownicy zakładu zostali przeszkoleni w zakresie produkcji samochodów elektrycznych już przy okazji montażu Passata GTE. Od jesieni 2019 roku pracownicy fabryki w Emden uczestniczą w montażu urządzeń w zakładzie w Zwickau oraz asystują przy produkcji elektrycznego ID.3 – zdobyte doświadczenia wykorzystają u siebie w Emden. Taka praktyka będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich obszarach produkcji. Ponadto, w najbliższych latach zostanie przeprowadzony wielki program szkoleń dla wszystkich pracowników. Jako pierwsze odbędzie się seminarium zatytułowane „Przesiadka do samochodów elektrycznych”, ostatnim etapem będą natomiast indywidualne szkolenia na tematy związane bezpośrednio z różnymi aspektami produkcji. W sumie, zanim ruszy produkcja aut elektrycznych, zostanie przeprowadzonych ponad 60 000 dni szkoleniowych.

 

 

REKLAMA

20 modeli elektrycznych do 2025 roku

Volkswagen zamierza osiągnąć pozycję globalnego lidera w zakresie samochodów elektrycznych, do 2025 roku marka chce wprowadzić na rynek ponad 20 modeli z wyłącznie elektrycznym napędem i w ten sposób przyczynić się do przełomu w tej dziedzinie. Modele ID.4 i ID.3 to ważne, opracowane z myślą o realizacji postanowień klimatycznych Porozumienia Paryskiego, elementy strategii marki zakładającej osiągnięcie do 2050 roku neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Już w 2025 roku emisja CO2 przez samochody Volkswagena ma zmniejszyć się o jedną trzecią. Do 2024 roku marka przeznaczy na rozwój elektromobilności 11 miliardów euro i przebuduje wiele zakładów. W Niemczech elektryczne modele koncernu VW będą powstawać w fabrykach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie. Za granicą auta z napędem elektrycznym będą wytwarzane w Mladej Boleslav, Chattanooga, Foshan i w Anting.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA