Podwójna strzała na maskach Citroënów od niepamiętnych czasów była "szybsza w awangardzie" niż konkurenci. A takie modele jak XM czy legendarny DS w ogóle nie mieściły się w swojej epoce wywołując zdumienie jak piorun kulisty. Do dziś samochody wyższych klas Citroëna, w odróżnieniu od wozów konnych, wagonów kolejowych oraz aut konkurencji, nie występowały na zwykłym mechanicznym zawieszeniu, ale genialnych "hydropneumatykach", które stały się ikoną firmy. Takie zawieszenie miał też oczywiście dotychczasowy model C5 - przedstawiciel Citroëna w klasie średniej. A że starzeją się nie tylko kobiety, ale i samochody - przyszła pora na zmiany. I właśnie rusza produkcja zupełnie nowego C5. I sensacja! Citroën, w modelu tej klasy, zniża się do poziomu konkurentów i (co prawda obok hydropneumatyki) będzie oferował zwykłe, stalowe zawieszenie. Tak umierają wielkie dzieła i wielkie legendy.
A w ogóle to nowe auto jest całkiem, całkiem. Chociaż przy okazji ukatrupiono (hurtowe pogrzeby są tańsze) drugą świętą legendę Citroëna - nieprodukowania czegoś tak banalnego i prostackiego, jak sedan. Oczywiście konstruktorzy nadal nie używają tego pospolitego słowa, ale salonowo proponują mało salonowe słowo saloon. Takie czasy. Auto przestało być historycznym liftbackiem. Dla mniej ambitnych klientów (tacy to też rynek) dochodzi zwykły kombiak. (W towarzystwie estetycznie należy wymawiać estate, czyli break, czyli station wagon.) Auto - a Citroën był zawsze kolorowym ptakiem na mocno szarym i jednolitym rynku - ma teraz wygrywać choćby z Passatem czy Mondeo. Przez wyraźne nie odróżnianie się od nich.
Pomijając widoczny brak duszy, samo auto może się podobać. Smukła francuska linia (wymiary, z którymi można pokazać się na motoryzacyjnych wybiegach: 478 x 186 x 145 cm; kombiak: 483 x 186 x 148 cm), dynamiczna zgrabna sylwetka i dystyngowana elegancja niewątpliwie mogą się podobać. Prestiż i komfort. (Ten ostatni tylko dla tych, którzy kupią jednak "oryginalną wersję" ze słynnym zawieszeniem Hydroactive 3 Plus, znanym już w ofercie Citroëna i w zależności od indywidualnych ustawień umożliwiającym jazdę ze stałym, niezależnym od obciążenia prześwitem lub zależnym od szybkości jazdy.)