Przednia kamera nowego A8 rejestruje obraz przed samochodem m.in. pod kątem nierówności w drodze. Gdy jakieś dostrzeże, przygotowuje zawieszenie na przyjęcie „ciosu” - przy każdym z kół pracuje silnik elektryczny zasilany z 48-voltowej instalacji elektrycznej, który uruchamia siłownik ustawiający koło tak, by nikt w kabinie nie poczuł przejeżdżania po nierówności. System może na przykład usztywnić zawieszenie w trzech kołach, a to przejeżdżające nad nad dziurą w drodze na ułamek sekundy uniesie, by „przeleciało” ponad nierównością.
To jeszcze nie wszystko – system Audi Pre sense 360o, analizuje otoczenie auta pod kątem bezpieczeństwa i „widząc” nieuniknione zderzenie boczne sprawi, że w pół sekundy siłowniki przy kołach od strony, z której ma nastąpić uderzenie, uniosą karoserię o 8 cm, dzięki czemu większą część uderzenia przejmie podłoga i dolna część słupków bocznych. To według producenta zmniejsza siły oddziałujące na pasażerów o połowę w porównaniu z sytuacją, w której karoseria nie zostałaby uniesiona.