Pierwsze 200 samochodów zostanie przekazanych klientom w Europie i w Stanach Zjednoczonych na początku przyszłego roku.
B-klasa F-CELL wyposażona jest w 136-konny silnik elektryczny, który rozwija maksymalny moment obrotowy o wartości 290 Nm praktycznie przy zerowych obrotach. Auto jest w stanie przejechać dystans 400 km.
Ogniwa wodorowe, ładujące akumulatory, z których prąd płynie do jednostki napędowej, umieszczone są w podwójnej podłodze auta i nie wpływają negatywnie ani na wielkość wnętrza, ani też pojemność przedziału bagażowego, wynoszącą 416 litrów.
Mercedes chwali się, że udało mu się wyeliminować główną wadę ogniw paliwowych, a więc niską odporność na ujemne temperatury. Teraz B-klasę można uruchomić przy temperaturze -25 stopni Celsjusza.
Niemcy twierdzą też, że ich samochód ma osiągi porównywalne z pojazdami napędzanymi dwulitrowymi silnikami spalinowymi. Oczywiście, auto o napędzie wodorowo-elektrycznym nie emituje do atmosfery żadnych szkodliwych gazów!
Komentarze