Firma, podobnie jak Ferrari, zdaje sobie sprawę ze swojej "niezbyt zielonej" reputacji. Dlatego też poinformowała oficjalnie o planach zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Dla marki z taką tradycją sportową to spore wyzwanie - mówi Stephan Winkelmann, prezes Lamborghini.
Europejskie normy zakładają, iż w 2010 roku emisja CO2 nie przekroczy 130 g/km. Lamborghini obecnie "wydziela" około 400 g/km. Jedynym sposobem na zmniejszenie zanieczyszczenia jest zaprojektowanie lżejszego pojazdu. W tym celu Lamborghini chce wykorzystać do budowy samochodu lżejsze materiały - mimo tego marce nie uda się osiągnąć wymaganych wartości.
Oprócz emisji CO2 w grę wchodzi również zmniejszenie hałasu, który w niektórych miastach spędza sen z powiek ich mieszkańców.
Na filmie poniżej Lamborghini prezentuje swój najnowszy projekt - model Reventón.
www.autobloggreen.com