W największych miastach w Polsce od dłuższego czasu można zobaczyć bilbordy, przedstawiające Astrę V, ubrudzone farbą. Wydawać by się mogło, że to akt wandalizmu. Tym bardziej, że na facebookowym profilu Opla pojawiły się komentarze i zdjęcia rzekomych zniszczonych plakatów. Prawdę ujawnia jednak artykuł na stronie wykop.pl gdzie czytamy, że to "Opel dewastuje własne billboardy i salony i zrzuca podejrzenia na konkurencję."
Opel na facebooku, co jakiś czas udostępnia zdjęcia zdewastowanych bilbordów, a ostatnio nawet wejście salonu Opla w Warszawie, obrzucone złotą farbą. Pod postem czytamy komentarze od rzekomych fanów:
Jak podaje autor artykułu, konta "fanów" są fikcyjne. "Konta utworzone w tym samym czasie około 6 października. Zdjęcia również są dodane w tym czasie - 6 października, wszystkie dodane około godziny 17 i są wzięte ze stocka" (shutterstock). W przekazie marketingowym Opel zarzuca konkurencji zazdrość, w stosunku do nowej Astry.
Nie trzeba jednak być Sherlockiem Holmesem, by odgadnąć, że to akcja wymyślona przez Opla. Farba na wszystkich bilbordach ma dokładnie ten sam kolor i została "wylana" dokładnie w tym samym miejscu (na lewym przednim reflektorze). Jak podoba się wam takie działanie?
"Oblewanie billboardów i salonów i późniejsze popierające te akty komentarze od fikcyjnych kont, które są stylizowane na ludzi zamożnych, światowych, lubiących luksus, to akcja marketingowa Opla, do której nigdy się nie przyzna" - podsumowuje autor artykułu.
Opel w końcu przyznał, że to pomysł na promocję pod nazwą "Złota Plama". We wpisie przedstawiciele niemieckiej marki dziękują aktywnym komentatorom za czynny udział w dyskusji.
Komentarze