W Polsce od wielu lat w mozolnym tempie przybywa nowoczesnych dróg ekspresowych i autostrad. Tych ostatnich mamy trzy główne nitki, z czego niestety żadna nie jest kompletna od granicy, do granicy. W porównaniu do sytuacji choćby sprzed dekady jest jednak o niebo lepiej.
Oczywiście sytuacja wygląda znacznie gorzej na drogach lokalnych – tych powiatowych, ale i krajowych. Czy jednak jest aż tak słabo, że według nowego raportu Światowego Forum Ekonomicznego w Unii Europejskiej plasujemy się w drugiej dziesiątce, daleko za Portugalią i Hiszpanią czy Grecją?
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Co więcej, według tego samego rankingu polskie drogi znalazły się dopiero na 57. pozycji na 141 państw, a wyprzedzają nas choćby Mauretania, Czad czy Madagaskar. Kraje, gdzie po większości dróg poruszać się można właściwie głównie samochodem terenowym – porównując do „naszych”, to znaczy europejskich standardów.
Wspomniane wyżej zagadnienie świetnie ilustruje infografika przygotowana przez serwis Rankomat, gdzie na zielono zaznaczone są kraje o dobrze rozwiniętej infrastrukturze, a na pomarańczowo i czerwono te o najgorszej.
Materiały prasowe
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Według Globalnego Raportu Konkurencyjności 2019, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, stan rozwoju infrastruktury w krajach Europy przedstawia się następująco (skala od 1 do 7, gdzie 1 to słabo, a 7 szeroko rozwinięta infrastruktura):
- Holandia – 6,43
- Austria – 6,01
- Portugalia – 5,99
- Hiszpania – 5,7
- Chorwacja – 5,6
- Dania – 5,57
- Luksemburg – 5,54
- Francja – 5,43
- Szwecja – 5,32
- Niemcy – 5,3
- Finlandia – 5,26
- Cypr – 5,06
- Słowenia – 4,95
- Litwa – 4,77
- Estonia – 4,69
- Grecja – 4,64
- Włochy – 4,41
- Irlandia – 4,4
- Belgia – 4,39
- Polska – 4,31
- Węgry – 4,02
Zobacz także:
Komentarze