REKLAMA

Zmiany w F1!

Robert Kubica w bolidzie BMW
W GP Hiszpanii wszystko ułożyło się po myśli Roberta Kubicy i Polak zameldował się na mecie na czwartym miejscu.

Zmiany zajdą już w nadchodzącym sezonie - nie będą jednak one tak drastyczne jak w przypadku kolejnego. W roku 2009 żywotność silnika zostanie podwojona. Każdy z kierowców będzie mógł użyć maksymalnie 8 silników plus dodatkowo 4 podczas testów (na zespół przypadnie 20 silników), obroty silnika zostaną zredukowane do 18 000.

Sezon 2010 to jednak prawdziwa rewolucja. Silniki zostaną dostarczone przez niezależnego producenta lub przez jeden z zespołów z zapewnioną ciągłą dostawą. Jeżeli będzie to niezależny dostawca, umowa zostanie podpisana do 20 grudnia 2008 roku. Ten sam silnik będzie używany w sezonie 2011 i 2012. Zakazane zostaną koce grzewcze do opon i co jest chyba najbardziej kontrowersyjne - koniec z tankowaniem podczas wyścigu!! Możliwa będzie redukcja dystansu wyścigu lub jego trwania. System KERS, o którym już pisaliśmy, będzie można wykorzystywać już od przyszłego sezonu, jednak nie będzie on obowiązkowy.

Wszystkie zmiany mają na celu obniżkę kosztów. FIA i FOTA zbadaj możliwość wprowadzenia nowego układu napędowego, ze szczególną uwagą na efektywne wykorzystanie energii. 

Źródło: formuła 1

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA