Zmodernizowany „benzynodiesel” Mazdy

Zmodernizowany benzynowy silnik Mazdy e-Skyactiv X wykorzystujący technologię zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową dostępny jest w najnowszych modelach Mazdy 3 oraz CX-30, które trafiły na polski rynek

Mazda e-Skyactiv X materiały prasowe
Mazda e-Skyactiv X
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Maksymalna moc nowej wersji rozwojowej silnika e-Skyactiv wzrosła do 186 KM (plus 6 KM) przy 6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 240 Nm (plus 16 Nm) przy 4000 obr./min. Spalanie wg normy WLTP spadło o 0,5 l/100 km, a emisja CO2 została zmniejszona o 10 g/km. Poprawa zarówno mocy, jak i efektywności została osiągnięta poprzez zmniejszenie stopnia sprężania silnika e-Skyactiv X z 16,3:1 do 15,0:1. Modyfikacje objęły optymalizację procesu spalania, konstrukcję denka tłoków i aktualizację oprogramowania układu Mazda M Hybrid. Skutkuje to nie tylko szerszym zakresem wydajności spalania, ale także zapewnia jeszcze większą stabilność zapłonu, dodatkowo zmniejszając i tak już bardzo niskie ryzyko nieoczekiwanego samozapłonu lub spalania stukowego z powodu różnic w jakości paliwa na poszczególnych rynkach.

REKLAMA

Mazda e-Skyactiv Xmateriały prasowe
Mazda e-Skyactiv X

Mazda bardzo rozsądnie podchodzi do przyszłości napędów w samochodach osobowych i zakłada wzrost udziału w rynku samochodów elektrycznych, ale nie wyklucza silników spalinowych. Jak widać Mazda dynamicznie rozwija technologię e-Skyactiv X, która wiąże się bardzo zaawansowanym technologicznie sterowaniem procesem spalania benzyny. Szefostwo Mazdy potwierdziło, że marka pracuje nad nowymi generacjami silników Diesla, które w ciężkich i dużych samochodach wciąż okazują się najwydajniejsze. Mazda coraz większe nadzieje pokłada, podobnie jak Porsche i Ferrari, w produkcji neutralnych pod względem emisji CO2 paliw syntetycznych, które będą mogły być stosowane również w istniejących samochodach napędzanych silnikami spalinowymi.

Mazda 3materiały prasowe
Mazda 3

Wersje e-Skyactiv X stanowią obecnie około 40% europejskiej sprzedaży Mazdy 3 i CX-301, podczas gdy w Polsce na ten napęd decyduje się niemal co trzeci nabywca (odpowiednio 30 i 31,5%). W 2021 roku 2,0-litrowy silnik benzynowy e-Skyactiv X jest dostępny z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią Skyactiv-Drive. Oba modele z silnikami e-Skyactiv X mogą być wyposażone w układ przenoszący napęd na przednie lub na wszystkie koła (i-Activ AWD).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:

Cena Mazdy 3 z silnikiem e-Skyactiv X w bogato wyposażonej wersji Kai zaczyna się od 109 900 zł bez względu na wybraną wersję nadwozia (hatchback lub sedan), a cena Mazdy CX-30 w wersji Kai startuje od 118 900 zł. Samochody w standardowym wyposażeniu mają m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, system Mazda Connect z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala i nawigacją satelitarną, interfejs Apple CarPlay/Android Auto, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, czy aluminiowe felgi o średnicy 16 cali.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA