REKLAMA

Znamy dane techniczne Tesli Model 3

Tesla Model 3 trafiła oficjalnie do sprzedaży. Pierwszych 30 egzemplarzy zostało przekazanych szczęśliwym właścicielom.

Tesla Model 3
Tesla Model 3
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 212 241 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

O Tesli Model 3 mówi się od bardzo dawna, ale w końcu nadeszła. Pierwsi właściciele dostali właśnie swoje długo wyczekiwane egzemplarze. Produkcja Modelu 3 będzie teraz rosła z miesiąca na miesiąc, mając osiągnąć poziom 20 tys. egzemplarzy miesięcznie.

Podczas uroczystości przekazania aut w fabryce Freemont, prezes firmy Elon Musk ujawnił też szczegóły techniczne, dotąd trzymane w tajemnicy. Przypomnijmy jeszcze, że bazowy model kosztuje 35 tys. dolarów, a wyższy, o nazwie Long Range, to kwestia wydania 44 tys. złotych.

Tesla Model 3 ma oferować zasięg 354 km w wersji bazowej. Ta odmiana od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 210 km/h. W odmianie Long Range, z mocniejszą baterią, zasięg wzrośnie do niemal 500 km (498 km), przyspieszenie będzie na poziomie 5,1 s, a maksymalna prędkość wyniesie 225 km/h.

Obie odmiany nowego Modelu 3 różnić się też mają czasem ładowania. W standardowej wersji, po 30 minutach ładowania za pomocą "superładowarki" Tesla Supercharger, można przejechać do 210 km. W wersji Long Range, po tym samym czasie uzupełniania energii, zasięg ma wynieść 275 km.

Jeśli chodzi o ładowanie z tradycyjnej sieci 240 V, prądem o natężeniu 32 A, po pół godzinie ładowania bazowy model pokonać może niespełna 50 km, a wersja Long Range 60 km.

W wyposażeniu bazowym Tesla Model 3 oferuje potężny 15-calowy ekran, będący centrum sterowania "wszechświatem". W ofercie jest też dwustrefowa klimatyzacja i tekstylne fotele. Oczywiście każde auto ma na pokładzie system umożliwiający autonomiczną jazdę, składający się m.in. z ośmiu kamer, radaru przedniego, 12 ultradźwiękowych czujników.  

REKLAMA

REKLAMA

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Aktualna wersja systemu Autopilot, umożliwiającego samoczynną zmianę pasa, zjazdy z autostrady czy samoczynne parkowanie, a także wiele innych manewrów, to dodatkowy koszt 5 tys. dolarów.

Wraz z kolejnymi aktualizacjami oprogramowania dodawane będą kolejne funkcjonalności, natomiast w pełni autonomiczna jazda będzie możliwa za dopłatą kolejnym 3 tys. dolarów w bliżej nieokreślonej przyszłości.

REKLAMA

Tesla Model 3 materiały prasowe
Tesla Model 3

Tesla Model 3 ma być pierwszym elektrycznym samochodem, dostępnym dla większego grona kierowców, ze względu na swoją przystępność cenową. Oczywiście jest to pojęcie względne. Niemniej jako pionier, auto dostępne jest standardowo w kolorze czarnym. Zupełnie jak niegdyś Ford T... Inne odcienie wymagają dopłaty w wysokości 1 tys. dolarów.

REKLAMA

REKLAMA

Tesla Model 3 Materiały prasowe
Tesla Model 3

Jeżeli komuś mało, za 5 tys. dolarów może wykupić pakiet Premium. W jego skład wchodzą m.in. regulowane elektrycznie fotele przednie, kolumna kierownicy i lusterka, podgrzewane fotele, drewniane wykończenie deski rozdzielczej, dwa dodatkowe porty USB z tyłu, wysokiej klasy sprzęt audio, przyciemniany dach panoramiczny, LED-owe światła przeciwmgielne czy zamykana centralna konsola z miejscem na dwa smartfony.

REKLAMA

Tesla Model 3
Tesla Model 3

W konstrukcji zawieszenia producent zastosował podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe zawieszenie multilink z tyłu. Standardowo montowane są koła 18-calowe, a za dopłatą większe o 1 cal.

REKLAMA

REKLAMA

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Ile waży nowa Tesla Model 3? Bazowy model niewiele ponad 1,6 tony, z rodkładem masy przód-tył 47:53, a Long Range 1,73 tony, z rozkładem masy 48:52.

REKLAMA

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Ambicją producenta jest uzyskanie najwyższych not w dziedzinie bezpieczeństwa, a także możliwie jak najszybszy proces produkcyjny, choć ten, jak przyznał Musk, zależy od tempa produkcji najwolniej wytwarzanych elementów. A w Modelu 3 aż 10 tys. elementów nie występuje w żadnym innym modelu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA